StartTjänsterOm ossProjektLediga jobbSök personalLänkarNyheterIn EnglishBloggar/På nätetPressrum
Hushållningssällskapets nya varumärkesplattform
Sök

Hushållningssällskapet lanserade sin nya varumärkesplattform och logotyp den 5 november

Hushållningssällskapen har lanserat en ny varumärkesplattform med en ny logotyp och ett nytt varumärkeslöfte.

Logotypen symboliserar vår gemensamma idé och vårt löfte. Alla som ser den hittar sin egen innebörd. Här är ett sätt att tolka och berätta om den.

Solen som lyser står för upplysning, bildning och kunskap – och lyser över jorden, över grödor, lantbruk och landsbygd, över hela landet. Logotypen är även ett stiliserat frö med kropp, kärna och skottet som blir till axet som växer mot himlen och framtiden.

  

Kunskap för landets framtid

 

Det nya varumärkeslöftet - kunskap för landets framtid - berättar om vad vi står för och vad vår verksamhet syftar till.


Kunskap: vare sig vi ger råd om mat eller gör fältförsök eller utbildar elever eller ger råd om lönsammare virkesförsäljning eller effektivare växtodling – så utvecklar och erbjuder vi kunskap. Det sker i forskning och försök och som rådgivning och utbildning.


Landet: Det är lantbruket, skogsbruket, landsbygden. Men även hela landets nytta av till exempel bra mat och en levande landsbygd. För oss betyder landet även vår gemensamma styrka, över hela landet.
Framtid: Den som har en rik historia kan på ett trovärdigt sätt tala om framtiden. För oss innebär det allt från barnens hälsa, elevernas utveckling, medlemmarnas intressen och ett hållbart samhälle – till utveckling, lönsamhet och bättre affärer för våra kunder. 


Visuell profil (pdf)

Här kan du ladda ner logotypen: Logotyper, presentation

 

Logga in... Hushållningssällskapens Förbund
  • Stortorget 7
  • 111 29 Stockholm
  • 08-545 278 00
  • info@hushallningssallskapet.se