StartTjänsterOm ossProjektLediga jobbLänkarSök personalNyheterIn EnglishBloggar/På nätetPressrum
Pressmeddelande Hushållningssällskapet byter varumärke
Sök

Hushållningssällskapet byter varumärke

-      Kunskap för landets framtid

 

Pressmeddelande (pdf) 

 

Hushållningssällskapet har en gemensam idé men förutsättningar och inriktning skiftar över landet. Nu samlas verksamheterna tydligare under ett gemensamt varumärke.

 

-       I en organisation av vårt slag, med fristående Hushållningssällskap som samarbetar med varandra, är det nödvändigt att med jämna mellanrum diskutera och formulera vår gemensamma verksamhetsidé och vårt gemensamma varumärke. Vi byter logotyp för att bli tydligare med vem som är avsändare. Ett annat viktigt skäl är att vi nu kan samla verksamheter med olika namn inom en gemensam varumärkesstruktur, säger Jesper Broberg, förbundsdirektör Hushållningssällskapens förbund.

 

Fakta:

• Hushållningssällskapet byter logotyp och profil med start under november. Övergången sker stegvis, på ett sätt som är förenlig med vår syn på hushållning.

 

• Hushållningssällskapets nya varumärkeslöfte är Kunskap för landets framtid.

 

Kunskap: Vare sig vi ger råd om mat, gör fältförsök, utbildar elever eller ger råd om lönsammare virkesförsäljning eller effektivare växtodling – så utvecklar och erbjuder vi kunskap. Det sker i forskning och försök och som rådgivning och utbildning.

 

Landet: Det är lantbruket, skogsbruket, landsbygden. Men även hela landets nytta av till exempel bra mat och en levande landsbygd. För oss betyder landet även vår gemensamma styrka, över hela landet.

 

Framtid: Den som har en rik historia kan på ett trovärdigt sätt tala om framtiden. För oss innebär det allt från barnens hälsa, elevernas utveckling, medlemmarnas intressen och ett hållbart samhälle – till utveckling, lönsamhet och bättre affärer för våra kunder.

 

• Hushållningssällskapet består av 18 Hushållningssällskap runt om i hela landet, med drygt 700 anställda.

 

• Den nya logotypen kan hämtas här: Logotyper, presentation och pressinfo  

 

  

-       Jag tycker att den nya logotypen är pigg och fräsch. Alla som ser den avgör naturligtvis själva vad den signalerar, men jag ser det här: Solen som lyser står för upplysning kunskap – och strålar över jorden och över hela landet. Jag ser även ett stiliserat frö med kropp, kärna och skottet som blir till axet och som växer mot himlen och framtiden berättar Anna Carin Pålsson.

 

 

 

För mer information:

Jesper Broberg, förbundsdirektör, 070 - 229 98 78

Anna Carin Pålsson, kommunikationsansvarig, 076 - 879 15 23

 


 


Visuell profil (pdf)

Här kan du ladda ner logotypen: Logotyper, presentation

 

Logga in... Hushållningssällskapens Förbund
  • Stortorget 7
  • 111 29 Stockholm
  • 08-545 278 00
  • info@hushallningssallskapet.se